Danemarca raportează un alt posibil efect secundar al vaccinului anti-Covid-19: sindromul PIMS, care afectează adolescenții

Romania Info este cenzurat pe unele rețele de socializare. Pentru a rămâne în contact cu noi și a ne putea urmări necenzurat, ne găsiți aici:

romaniainfo.ro / romaniainfo.com / MeWe / Minds / Gab / VKontakte / Clouthub / Rumble


Agenția daneză pentru medicamente spune că examinează o posibilă legătură între „sindromul PIMS” sau sindromul inflamator multisistem pediatric și vaccinarea anti-Covid-19, după ce a fost raportat un caz suspect la un adolescent vaccinat. „Agenția daneză pentru medicamente, în colaborare cu EMA (Agenția Europeană pentru Medicamente), investighează dacă o afecțiune inflamatorie rară, PIMS, observată anterior ca efect secundar al Covid-19 la copii și adolescenți, poate apărea și după vaccinare”, se arată în comunicat.

Potrivit agenției daneze, „legătura cu vaccinul nu a fost încă documentată, dar nici nu poate fi exclusă”. Recomandările autorităților de sănătate nu vor fi încă modificate, iar copiii peste 12 ani pot fi în continuare vaccinați împotriva Covid-19.

O complicație extrem de rară și severă, sindromul inflamator multisistem pediatric afectează unii copii și adolescenți în urma infectării cu SARS-Cov-2.

La începutul lunii august, cazul unui danez de 17 ani a fost raportat autorităților sanitare. Adolescentul nu avea Covid-19, dar fusese vaccinat cu serul Pfizer/BioNTech. Ulterior și-a revenit. Peste 4 milioane de persoane sunt vaccinate în Danemarca (70% din populație), inclusiv 300.000 cu vârste cuprinse între 12 și 19 ani.

Țara scandinavă cu 5,8 milioane de locuitori a decis în primăvară să elimine vaccinul AstraZeneca din programul de vaccinare, apoi pe cel de la Johnson & Johnson.

Sursa: Capital.fr

Pe același subiect

Join the Discussion

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top