Vaccinul Pfizer a provocat mai multe cazuri de inflamare a ochilor, arată un studiu israelian (Studio)

Romania Info este cenzurat pe unele rețele de socializare. Pentru a rămâne în contact cu noi și a ne putea urmări necenzurat, ne găsiți aici:

romaniainfo.ro / romaniainfo.com / MeWe / Minds / Gab / VKontakte / Clouthub / Rumble


Vaccinul Pfizer poate fi legat de o formă de inflamație a ochiului, numită uveita, potrivit unui studiu multicentric israelian condus de Prof. Zohar Habot-Wilner de la Tel Aviv Sourasky Medical Center.

Cercetarea a fost efectuată în mai multe centre medicale (Rambam Health Care Campus, Galilee Medical Center, Shaare Zedek Medical Center, Sheba Medical Center din Tel Hashomer, Kaplan Medical Center și Sourasky). Studiul fost acceptat pentru publicare de către revista de oftalmologie Retina și evaluat de cercetători independenți.

Habot-Wilner, șeful Serviciului de Uveită de la Sourasky, a constatat că 21 de persoane cărora li s-au administrat două doze ale vaccinul Pfizer au dezvoltat uveită în decurs de una până la 14 zile de la primirea primei doze sau în decurs de o zi până la o lună după a doua.

21 de persoane au dezvoltat uveită anterioară, iar două au dezvoltat sindromul punctului alb evanescent multiplu (MEWDS).

„Toți pacienții din studiu au îndeplinit criteriile Organizației Mondiale a Sănătății și Naranjo care leagă debutul uveitei de vaccinare”, spune Habot-Wilner. Intervalul de timp este în concordanță cu alte rapoarte de uveită după diferite vaccinuri.

Toți pacienții cu boli sistemice care ar fi putut fi legate de uveită erau sub control înainte de vaccinare.

Cazuri ușoare

Opt dintre pacienți au avut un istoric anterior de uveită, dar nu cu mai puțin de unu până la 15 ani înainte.

Majoritatea cazurilor au fost ușoare – doar trei au fost severe – și toate cazurile de uveită anterioară au putut fi tratate prin corticosteroizi topici și picături oftalmice pentru dilatarea pupilei. Cazurile MEWDS nu au fost abordate.

„Doar un caz s-a înrăutățit după administrarea celei de-a doua doze”, potrivit lui Habot-Wilner, dar persoana a putut fi tratată.

„O examinare la sfârșitul perioadei de monitorizare a indicat că în toți ochii acuitatea vizuală s-a îmbunătățit și boala a fost complet rezolvată”, spune ea.

„În concluzie, recomand vaccinarea persoanelor cu sau fără antecedente de uveită”, a subliniat Habot-Wilner. Dar spune că, dacă oamenii se confruntă cu un atac de uveită după administrarea vaccinului, ar trebui să facă un examen ocular și să fie tratați corespunzător. Și, dacă uveita apare după prima doză, ar trebui să o primească și pe a doua, la momentul oportun.

Habot-Wilner a subliniat că dezvoltarea uveitei după vaccinare este, în general, „destul de rară”, dar că inflamația ochilor a fost asociată cu alte vaccinuri.

„Este foarte neobișnuit, dar dacă simțiți că ceva nu este în regulă cu ochii, dacă aveți dureri, roșeață sau deteriorare a vederii, vă rugăm să mergeți la medicul oftalmolog”.

Sursa: Jerusalem Post

Pe același subiect

Join the Discussion

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top